مویز و خواص آن
نوشته شده توسط : پیمان زید

مویز و خواص آن

مویز چیست،مویز سیاه،مویز به انگلیسی،مویز به انگلیسی،مویز در دوران بارداری،مویز در بارداری

قابل ذکر است که مویز بر اثر خشک شدن خواص خود را از دست نمی‌دهد و حتی اثر نیرو بخش آن بیشتر می‌شود. در این مورد این خشکبار باید اشاره کنیم که سرشار از ویتامین‌های B، A، E، و املاحی مانند کلسیم، املاحی مانند کلسیم فسفر و پتاسیم است.

البته مویز دارای اسید چرب امگا ۳ و امگا 6 می‌باشد. همچنین بهتر است بدانید که بهترین و پرخاصیت‌ترین نوع آن مویز پر گوشت، کم دانه یا بی‌دانه می باشد. مویز ازمبتلا شدن به آلزایمر، سرطان و دیابت پیشگیری می نماید.

مویز،خواص مویز

قابل ذکر است کهترکیبات سیاه یا قرمز رنگ موجود در مویز ازنوع آنتوسیانین وپلی فنولیک است که دارای خاصیت ضد سرطان و ضد آلزایمر می باشد. مقدار زیاد آنتو سیانین باعث شده که ارزش مویز در مقایسه با انگور سبز و کشمش به مراتب بیشتر و کامل‌تر باشد. لازم به ذکر است که ترکیبات مویز اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلالات بیماری آلزایمر دارد.در واقع هر چه میزان آنتو سیانین (عامل رنگ سیاه مویز) بیشتر باشد، قدرت مویز در جلوگیری از آلزایمر بیشتر می‌گردد.

جالب است بدانید که مصرف مویز همچنین از سردردهای میگرنی پیشگیری می‌کند و باعث کاهش شدت درد آن می‌گردد. مویز در گروه میوه‌ها طبقه‌بندی می‌گردد و دو قاشق غذاخوری مویز معادل ۳۰ گرم حدود ۶۰ کیلوکالری انرژی دارد. البته مویز منبع انرژی است و افرادی که مبتلا به یبوست هستند می‌توانند در رژیم غذایی خود از مویز استفاده نمایند.

مویز،خواص مویز

به یاد داشته باشیدکه مویز حاوی آنتوسیانیدها است که ارزش غذایی آن را افزایش می‌دهد. و رنگ تیره مویز به دلیل وجود همین آنتوسیانیدها است که ضد سرطان است و موجب کاهش کلسترول خون افراد می‌گردد. قابل ذکر است که مویز سرشار از ویتامین‌های گروه C است اما ویتامین B خود را از دست داده است کسانی که مبتلا به سردردهای میگرن می باشند در طول روز می‌توانند از میوه‌های خشک مثل مویز استفاده نمایند که باعث کاهش دردهای میگرنی می‌گردد. و دیابتی‌ها در مصرف میوه‌های خشک مانند مویز دقت فرمایند به دلیل این قند این گونه میوه‌ها زیاد است. در واقع در سال های اخیر، مویز در آجیل فروشی ها جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و معمولا خانواده ها از آن همراه با دیگر مغزها، برای افزایش توان و انرژی به خصوص در فصول سرد سال استفاده می کنند،اغلب مویز تهیه شده از انگور قرمز مجلسی یا انگور شاهانی بهتر می باشد.

مویز،خواص مویز

جالب است بدانید که ترکیبات مویز اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلالات بیماری آلزایمر دارند. البته هر چه میزان آنتوسیانین (عامل رنگ بنفش یا سیاه مویز) بیشتر باشد، قدرت مویز در جلوگیری از آلزایمر بیشتر می گردد. بهتر است بدانید که ترکیبات موجود در مویز می تواند از تصلب شرایین (سفت و سخت شدن رگ ها) و چسبندگی پلاکت های خون پیشگیری می نماید. با خوردن مویز، غلظت خون کاهش می یابد، رگ های خونی منبسط می گردند و خون می تواند با سرعت بیشتری در بدن جریان یابد و در نتیجه مانع انباشته شدن پلاکت های خون روی هم می گردد و از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می نمایند.

مویز،خواص مویز

توصیه هایی درباره مویز

بهتر است بدانید که مصرف کشمش و مویز به مادران شیرده، سالخوردگان، کودکان در حال رشد و بچه های مدرسه ای به عنوان یک میان وعده پیشنهاد می گردد.

قابل ذکر است که فرآورده های انگور به خصوص مویز و کشمش، از کالری بسیار بالایی برخوردارند که مصرف مقدار زیاد آن می تواند موجب افزایش وزن در افراد گردد. در نتیجه مصرف آن برای افراد چاق توصیه نمی شود.

بهتر است بدانید که از خرید مویز و کشمش به صورت فله ای و روباز پرهیز کنید و حتما محصولاتی را که دارای بسته بندی بهداشتی، تاریخ مصرف و مجوز وزارت بهداشت هستند را خریداری نمایید.

مویز و خواص آن

مطالب مرتبط:

قیسی

هل

خاکشیر و خواص آن





:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: